AutoCAD - Co člověk stvořil, příroda vítá

Podmínky

Úkolem je vytvořit v AutoCADu projekt na uvedené téma a charakterizovat, co jste vymodelovali a proč jste se rozhodli právě toto řešení.

Hodnocení

  1. celkové zpracování projektu,
  2. vizualizace (použité materiály, osvětlení ...),
  3. technické zvládnutí,
  4. myšlenková invence - nápad a originalita,
  5. splnění technických podmínek soutěže.

Revit Architecture - Dům a strom

Podmínky

Vypracování projektu objektu, který bude úzce spjatý se stromem, dům se bude nacházet na stromě, pod stromem, ve stromě, kolem stromu, mezi stromy apod. Účel objektu není jednoznačně daný, ale preferovány jsou stavby pro bydlení (rodinné domy, hotely, ...). Objekt musí splňovat základní dispozičně provozní principy pro bezproblémové obývání a taktéž statické a konstrukční zásady (tzn. musí být realizovatelný).

Stavba by měla být navržena v souladu s principy udržitelné výstavby (využití obnovitelných zdrojů, zaměření na energetickou náročnost jak během výstavby, tak během užívání i recyklace s ohledem na minimální zatížení přírody i stromu v její blízkosti).

Hodnocení

  1. stavebně architektonické řešení,
  2. reálnost a proveditelnost,
  3. technické zvládnutí,
  4. myšlenková invence - nápad a originalita
  5. splnění technických podmínek soutěže.

Autodesk Inventor - Síla vody

Podmínky

Projekt by měl být zaměřen na téma využití vodní síly, stroje pro vodu, výrobek spjatý s vodou atd. Sestava musí obsahovat veškeré modely součástí, podsestav a modely normalizovaných součástí. Projekt musí obsahovat výkres sestavy, výrobní výkres minimálně jedné nenormalizované součásti a plechové součásti s razítkem a kusovníkem.

Hodnocení

  1. strojně - technické řešení, animace a vizualizace,
  2. reálnost, proveditelnost a funkčnost,
  3. technické zvládnutí,
  4. myšlenková invence - nápad a originalita,
  5. splnění technických podmínek soutěže.

Autodesk 3ds Max - Divočina po vyučování

Podmínky

Vytvořte scénu školní učebny po skončení vyučování, ať už vzorně uklizené, nebo připomínající vyklizené bojiště.

Požadavky na zpracování

Odevzdané práce nesmí obsahovat modely nevytvořené účastníky samotnými nebo modely vytvořené pomocí jiného software. Zvláště nebudou tolerovány jakékoliv modely komerčního rázu (Evermotion, Turbosquid a jiné) a knihovní modely z libovolných dalších programů.

Pokud jde o textury, je možné použít libovolné volně šiřitelné textury nebo upravené obrázky nepodléhající autorskému právu (tvorba textur není součástí projektu), komerční textury - například tolik oblíbené 3DTotal textures - je dovoleno použít jen po doložení originální zakoupené licence.

Doporučenými renderery pro zpracování soutěžních prací jsou Mental Ray a Default Scanline, jejichž výuka bude probíhat i v rámci možných kurzů. Není dovoleno používat komerční renderery (V-Ray, Brazil R/S, Final Render, Maxwell, Fryrender aj.). Použití free renderů je samozřejmě také možné (Indigo, SunFlow, POV-Ray, atp.).

Hodnocení

  1. umělecký dojem - nasvícení scény, výběr záběru a zpracování textur,
  2. zvládnutí scény po stránce modelů a jejich namapování,
  3. technické zvládnutí renderu (např. šum, flekatost GI, ...),
  4. myšlenková invence - nápad a originalita,
  5. splnění technických podmínek soutěže.